Friday 6 October 2017

Tayar Michelin Bagus Ke Forex


Tips-Consigli Mengenai Tayar Kereta Yang penting Selalu saya bercerita mengenai Kesihatan Tubuh Badan dan cara nak menjadi sihat. Tapi kali nie berlainan pula. Saya nak citer mengenai Tayar Kereta. Saya Meals ramai Antara Kita khususnya wanita Hanya Tahu pergi ke Kedai tayar kereta dan sebut mahu Tukar tayar. Jenis memilih tayar Kita kurang Arif. Apa yang kita pentingkan ada d iskaun dan Murah. heheheh. Tu saya tujukan Buat saya lah tu. Tapi x tahulah kalau anda Lebih Arif dan Handal memilih tayar kereta bagi saya anda Sangat Hebat. Khususnya wanitalah yer. Kalau Lelaki Bagi saya anda mesti Selalu dapat informazioni Pasal tayar Kereta nie. Mana yang Elok, mana yang Murah, mana yang berkualiti. Topik perbualan yang Selalu Ger anda sembangkan dan ianya Bukan menjadi Satu Topik bagi wanita untuk berbicara mengenainya. Jadi hari nie saya nak berkongsi i LMU mengenai Tayar Kereta pada anda semua. Ilmu yang dapat saya daripada blog ini hujanpaneh. blogspot. Yang saya rasa sangat Bagus untuk diketahui Oleh semua pemandu kenderaan. Antara punto yang akan saya dedahkan ialah punte punte memilih tayar kereta yang baik dan cara penjagaannya 1. Faham Codice laterale Tayar penting untuk mengetahui tayar mana yang sesuai untuk kenderaan anda Jika kereta anda berenjin 1.3 gunakan sportiva bordo bersaiz 14 (35 sentimeter) Jika anda menggunakan sportiva bordo Saiz 15 kekuatan pecutan kereta Akan menurun, tachimetro Tidak merekodkan bacaan yang tepat. memendekkan jangka Hayat peralatan penyerap hentak (absorber) Dan meningkatkan penggunaan Minyak benzina. Jom kita Lihat contoh codice fianco tayarKod tayar Adalah P20565 R16 95 V 205 - kelebaran tayar 205 millimetri Nak cari tayar sito Cuba mytayar Ada 20 Kedai di Kawasan Lembah Klang yang alimentazione di prezzo sito Kat. Di prezzo yang dah dipaparkan masuk valvola di bilanciamento dan. allineamento libero kalau beli 4 tayar. Confermare tak kena Tipu dengan Kedai sebab semua termini condizioni dah dijelaskan di sito web. Anda Hanya Perlu masukkan spec tayar sito Terus ke. Sito Akan informazioni menunjukkan mengenai offrono dari Rete Laboratori kami. Anda boleh Pilih APA yang penting untuk anda Samada di prezzo, Ubicazione, jenama modello atau tayar. Kita Akan pantau Kedai supaya mereka tak menipu sito web del cliente. Anda Hanya Perlu Bayar 5 deposito online. sito Lepas tu akan hantar Informazioni e-mail mana nak pergi. Equilibrio 95 Bayar Terus kat Kedai. pacchetto di servizi Nak cari Bateri dan kereta gioco di parole ada. Terima kasih Tuan tanah. wahhh nuova infolah. seronok dengar..ok jap Lagi saya gioco di parole nak menjelajah sito tu sebab nak Tukar 2 Biji tayar. huhuhu. Terima kasih yer bagi infoTayar Adalah nyawa kedua anda selepas Brek. Tayar Adalah komponen yang palizzata penting Bagi sesebuah kenderaan. Jika ia Rosak, IA boleh menyebabkan kemalangan sekaligus mengancam nyawa pemandu dan penumpang Tanpa diduga. ikuti punta-punta yang diberikan kat bawah ni 1) Pastikan faham codice fianco tayar. Kenali kemampuan tayar kenderaan anda melalui maklumat dengan cara membaca yang tulisan pada tayar (laterale) penting sekali memilih tayar yang bersesuaian dengan keupayaan Kereta. Jika Kereta berenjin 1.3, cukuplah Jika menggunakan bordo sportiva bersaiz 14 INCI (35 sentimeter). Jika anda menggunakan bordo sportiva bersaiz 15 INCI, kekuatan pecutan kereta Akan menurun, tachimetro Tidak merekodkan bacaan yang tepat, memendekkan jangka Hayat peralatan penyerap hentak dan meningkatkan benzina penggunaan. cetakan 20565 R16 95 V membawa Maksud tayar ITU mempunyai kelebaran 205 mm (mm), ketebalan tayar bordo daripada ke permukaan Jalan Adalah 65 peratus dari kelebaran 205 mm dan untuk bordo kegunaan berdiameter 16 inci. V bermaksud tayar sesuai untuk kelajuan sehingga 240 km per marmellata (KMJ) Tanpa menjejaskan kekuatan dan ketahanan tayar. nombor 95 pula kapasiti tanggungan sebiji tayar. 2) Pastikan eun membelek tarikh tayar dikilang. Mengikut piawaian tayar Antarabangsa, tayar Hanya boleh bertahan Selama 2 tahun selepas di kilang (selepas tempoh itu getah tayar Akan mati (keras) dan tidak Selamat digunakan). Saya beri contoh nombor 0811 bermaksud tayar tersebut di kilang pada Minggu ke 08 tahun 2011 (0811 Bulan febbraio, Tahun 2011 tayar tu dikilangkan) dan tarikh scaduto tayar tersebut jatuh pada 08 tahun 2013. Dalam Satu tahun Lebih kurang ade 48 Minggu - kalau tayar itu tulis 52 Minggu Jangan beli. Jadi sekiranya kita dapat ada yang Kedai menjual tayar dengan di prezzo yang luarbiasa murahnya, cuba periksa tarikh tayar tersebut. mungkin tayar tersebut Adalah tayar yang Telah TAMAT tempoh penggunaannya. Kegunaan tayar bergantung kepada tempoh Hayat tayar dan millegae tayar. Walau gioco di parole bunga byk TAPI klu dah guna Lebih 2 tahun wajar ditukar FFS getah dah keras. 3) Tayar Brand (jenama) APA Yang palizzata Bagus Tayar yang palizzata Bagus boleh dinilai daripada harganya sebab tayar tu importazione made in Japan. Kata orang tayar Mahal ni dikatakan Lebih lembut. Memang Benar, tayar seperti Michelin, Yokohama, Falken Lebih lembut kerana, tayar tersebut dibuat berdasarkan Iklim Sederhana yang kurang panas dan apabila digunakan di Malesia yang cuaca Panas Terik, tayar tersebut akan mempunyai jangkahayat Yang Pendek (Cepat Habis bunganya). Jika untuk penggunaan biasa (Bukan corsa he..he.) tayar Dunlop, Silverstone dan Good Year Sudah kira ok. Kalau boleh cuba elakkan Sime Tyre. Jika mahukan yang Lebih baik boleh cuba continentale (sekarang Satu kilang dengan Silverstone), Bridgestone, Toyo ataupun Michelin. TAPI di prezzo dia Mahal sikit la. Orang kata tappo tayar Briston Bagos - guida fluida, tak bising Sangat. Cap Micelin pon ok, Ringan, jimat minyak TAPI Cepat haus. Tapi Faktor bising senyap Tahan atau Haus bergantung kepada cara pemanduan dan Jenis kereta Kebisingan tayar Adalah bergantung kepada bunga tayar. Lebih senyap sesuatu tayar, Maka Lebih Rapat bunga tayarnya dan tidak sesuai untuk permukaan Jalan Yang Basah. Lebih bising tayar, Lebih mencengkam dan sesuai pada permukaan yang Basah. Jadi kalau kita hendakkan tayar yang senyap, Kita terpaksa Lebih berhati-hati semasa Hujan 4) Mari kita kenali jenis2 bunga tayar. Tayar Jenis Silverstone Powerblitz, Goodyear Eagle GA, dan pneumatici Sime Astar merupakan jenama tayar yang biasa digunakan Oleh kenderaan Kecil. Ia agak berpatutan dan bunganya kelihatan bersegi Empat. Sesuai untuk pemandu biasa yang Tidak memandu laju atau terlalu Ekstrim. Jenis tayar ni keras Juga membuatkan tayar ini boleh Tahan agak Lama. Tayar agak Mahal harganya TAPI tak boleh pandu laju ketika Hujan Adalah tayar Jenis semi lisci seperti Yokohama Advan Neova, Bridgestone Potenza G3, Falken Azenis, Pirelli P7, Michelin Pilot Sport, dan Toyo T1R. Dan Jika tak kisah Pasal keselesaan dan perlukan tayar yang mampu meneruskan perjalanan dengan lancar ketika Hujan, tayar seperti Silverstone FTZ Evol 8, Goodyear Eagle F1, Kumho Escta 712 dan Yokohama Prada. Dan Jika anda memandu kereta berlina yang agak Berat dan Sering memandu Jauh dan mementingkan keselesaan, tayar Yang Lebih baik Adalah Bridgestone Turanza, Bridgestone MY01, Bridgestone Potenza, Goodyear NCT3, Goodyear NCT5, Silverstone Kruizer 1, pilota Michelin, Yokohama A-Drive, Michelin Energia, Yokohama C-drive dan Falken Ziex 326. Harga tak dapat dipastikan, kerana saya Sudah Lama Tidak terlibat dengan Dunia tayar (Jangan Marah), kalau boleh cuba sondaggio Dulu 2,3 ​​Kedai, cuba Tawar-Tawar sikit di prezzo, Jika bernasib Baik , Tukar 4 tayar dia akan sekali gratuito allineamento. 5) l'allineamento Buat dan rotazione Tayar Selalu Jaga aligmentnya setiap 36 bulan ruotare tu tayar. nilah cara Saya. Caranya, tayar Depan kiri ditukarkan ke Kanan belakang dan tayar Depan Kanan ditukarkan ke kiri belakang (untuk 4 tayar sama Saiz). Lebih baik sekiranya tayar simpananganti Juga di masukkan ke Dalam rotazione tukaran tayar. Caranya, masukan tayar Ganti ke Kanan belakang, belakang Kanan ke Depan Kanan, Depan Kanan ke belakang kiri, Depan kiri ke Dalam avvio Ganti, belakang kiri ke Depan kiri. Semua rotazione ini bergantung kepad Jenis kereta, sistem pacuan dan sistem suspensi Kereta. walaupun setiap 3bulan allineamento dan bilanciamento memang Mahal macam tak berbaloi, TAPI fikirkan keselamatan anda. walaupun allineamento lari sedikit Saja, boleh jejaskan Juga benzina pengunaan, Kita membazir dan merosakkan Alam sekitar kita dengan banyak tayar yang dibuang dan juga benzina. walaupun Sebuah Kereta jumlahnya sikit, TAPI kalau 1juta kereta sikit-sikit Lama Lama Jadi Bukit hehe 6) Tayar Botak dan Tayar Cepat Haus Tahap kehausan tayar boleh Visualizzati di recente dengan mata Kasar. Bunga tayar yang Semakin Licin menunjukkan penggunaan perjalanan yang Tinggi. Begitupun, kehausan tayar boleh terjadi ATAS sebab-sebab rimasto seperti penyerap hentak yang Rosak, penjajaran yang Salah, permukaan Jalan Tidak Elok dan Corak pemanduan yang kasar. Kerap membrek Secara kuat dan pemanduan yang Agresif boleh menyebabkan tayar Haus Secara Tidak sekata. Tayar yang Botak Secara sekata pula Adalah normale. Ia bergantung kepada Jenis pacuan kenderaan. Kereta pacuan hadapan akan mengalami kehausan tayar hadapan Dalam Kadar Lebih Cepat. Dalam industri, tiada ketetapan Yang khusus tentang kaedah rotasi tayar. Ada Yang mencadangkan perbatuan 10 mila chilometri (km), Malah ada yang mencecah 20 mila chilometri. Rotasi tayar Perlu dibuat dengan Betul. Tayar hadapan Kanan Perlu ditukar dengan tayar belakang kiri dan begitulah sebaliknya. Jika kita perhatikan bunga tayar selepas beberapa Lama. Bunga mula menghaus. Sekiranya kadar kehabisan bunga di bahagian tepi kiri Kanan tayar Lebih Cepat berbanding di bahagian Tengah, ini bermaksud Selama tekanan tayar Adalah kurang dari yang sepatutnya. Sekiranya bahagian Tengah Lebih Cepat haus, maksudnya tekanan terlalu Tinggi. Sekiranya haus di bahagian Luar Sahaja, tayar Kita terlalu mencapah ke Dalam dan jika Haus bahgian Dalam Sahaja, tayar Kita terlalu mancapah ke Luar (alligment tayar Perlu dibetulkan). Sekiranya bunga tayar yang haus Tidak sekata (Turun Naik), Maka assorbitore di Kita perlulah diganti. 7) Berapa Tekanan angin tayar yang sepatutnya Jangan lupa periksa tekanan tayar sekurang-kurangnya dua kali sebulan. Tekanan tayar boleh Visualizzati di recente pada pelekat yang lazimnya diletakkan di bahagian pintu pemandu sebagai rujukan. Jangan pam tayar Lebih Tinggi daripada aveva yang disyorkan. Jangan pula biarkan tekanan angin tayar berada di bawah commi yang dicadangkan. Sentiasa pastikan Angin tayar Betul. Periksa sendiri pressione setiap 2 Minggu. Wajib. kalau pressione ada manometro sendiri Lebih Baik. (Beli YG bentuk mcm penna tu Murah Ger ..) presure tester menunjukkan sampai Aras 3 tekanan angin tayar dikira mencukupi. Tekanan angin tayar untuk kerete 1.3 cc amplificatore 1.5 cc tekanan angin Dalam Lingkungan 190 kPa hingga 230 kPa. contohnya kalau rim 15 Tayar 55 Siri. (Standard Gen. 2 r Waja) Tayar Depan letak 2103o. Tayar belakang 19029. Kalo kereta Kancil rasanya intorno 180-200 kPa. Yang Pasti kebanyakkan orang pompa tayar kereta dengan tekanan 210 kPa 8) marca Tukar tayar YG sama, modello sama sahaja. Ramai org Suka Tukar tayar 2 bijik (biasa Depan). Harus di ingat setiap Jenis tayar di Buat DGN charector Nyer sendiri. Dan Corak bunganya gioco di parole tak sama. Così, kalau nak Tukar Pilih YG sama marchio. atau Tukar semua. 9) Fakta penting tayar YG digunakan 1Jangan gunakan tayar yang Telah TAMAT tempoh. Semak Catatan produksi tayar. 2Jangan Pakai tayar Korek. Tahap kakisan tayar ini Telah melebihi avevano pengeluar rekaan. 3Jangan gunakan tayar berlainan modello pada setiap sisi. 4Pastikan Ukuran tayar Tidak melebihi aveva pengeluar. 5Roda yang terlalu besar menyebabkan keupayaan berhenti menjadi rendah. 6Rim yang Rosak pada bahagian sisinya boleh menyebabkan kebocoran Angin Secara perlahan. Bukan disebabkan tayar terkena objek tajam. 7Jangan memandu laju ketika Hujan dengan tayar yang Sudah haus. Ia boleh menyebabkan berlakunya aquaplaning, situasi apabila lapisan aria di ATAS Jalan Lebih Tebal berbanding bunga tayar. Ia akan membuatkan tayar terapung, hilang cengkaman Serta kenderaan Tidak dapat dikawal Oleh pemandu.

No comments:

Post a Comment